Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Menanti Dibakar

Saturday, October 10, 2009

Tajuk: Menanti dibakar.

Jiwaku bergetar, menanti dibakar,
atas dosa silam yang kulakukan selamaku,
Hidup disia-siakan, meniti langkah si syaitan,
Akan ku menghuni neraka, setelah aku dibacarakan.

Setelah kuterjaga, dari lena yang tersia,
menghitung dosa-dosa, bergantungan di neraca.
Apakah itu ilusi, melihat amal sendiri,
Tiada apa lagi untuk disesali,

Kerana aku sudah di sini,
Tak mungkin akukan diampuni,
Aku sudah terlanjur,
Aku sudah dikubur,
Dan aku bangkit, untuk diadili.

Jiwaku bergetar, menanti dibakar,
atas dosa silam yang kulakukan selamaku,
Hidup disia-siakan, meniti langkah si syaitan,
Lalu ku menghuni neraka, setelah aku dibacarakan.

Bayangkan dirimu pula, oh, berada disana,
Tidakkah kau tertanya, dimana kau berada,
Tiada diapa disisi, yang akan menemani,
Sehingga kau dibicarakan nanti.

[solo]

Andaikan engkau sudah disana,
Setelah membelakangkan yang Esa,
Dengan dosa yang nyata,
Amalan pula tiada,
Dan engkau bangkit, terpinga-pinga.

Jiwamu bergetar, menanti dibakar,
Atas setiap amalan yang ditujukan padaNya,
Sudahkah kau bersedia, menerima segalanya,
Menghadapi azab pedihNya
Setiap seksaan neraka.

Jiwaku bergetar, menanti dibakar.
Atas dosa silam yang ku lakukan selama ku,
Hidup disia-siakan, meniti langkah si syaitan
Akan ku menghuni neraka
Setelah ku dibicara.

siap pada tahun 2005

0 comments:

Post a Comment