Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Antara 2 Cinta

Friday, January 15, 2010

BismillahiRahmaniRahim...

Ya Tuhan yg Maha Agung
Seagung keindahan wajah dan kebesaran kerajaan alam buana Mu

Milik Engkaulah segala apa yg ada dilangit dan dibumi

MilikMu jualah hati ini
Hati seorang hamba yg sering kerinduan

Hati seorang hamba yg mendamba

Cinta dari Engkau yg mencipta cinta


Pernah Kau uji daku dengan cinta seorang insan

Ku terima dikala kejahilan

Walaupun rasa cinta disalutkan rasa kehambaan

Kekadang tetap kalah dengan dugaan

Pernah kau kuketepikan diantara 2 cinta

Maafkan daku Ya Tuhan


Tatkala tersedar

Hati merindu fitrah yg dikurnia

Jiwa meronta menggugah fizikal

Agar kembali kepada fitrah

Lantas aku membuka hijab hidayah

Yg Kau kurnia sekian lama

Dalam sendu aku mencari

Dan terus mengharap hanya padaMu

Tatkala daku dapat merasa,

Sentuhan kasih dan rahmatMu membelai jiwa,

Terharunya daku Ya Tuhan,

Terkesimanya aku Ya Rahman,

Betapa takkan Engkau biarkan hambaMu keseorangan
Selangkah ku kepadaMu,
berlari Kau kearahku

Betapa kasihMu tak terbanding dengan segala nikmat yg kau kurnia

Dalam sujud,

Syukurku membelah jiwa

Terima kasih atas kurniaan cinta dan rinduku padaMu

Betapa tak terungkap rasa yg terbungkam dijiwa

Segalanya hanya untukMu
Ya Tuhan

Ya Rahim,
Milik Engkaulah hati ini,

Rela daku kehilangan cinta dari mereka yg bergelar insan
Tetapi
Janganlah Engkau uji daku dengan hilangnya rasa cinta padaMu
Hidup dan matiku hanya untukMu

Bimbing dan peliharalah daku

Ya Tuhan

Janganlah Engkau membiarkan daku menentukan nasibku sendiri

Dalam sekelip mata atau jangka waktu yg lebih singkat dari itu

Hidup dan Matikanlah daku dalam mentaatimu dan RasulMu...


Amin


Airmata mengalir lagi..
Kerana 2 cinta..

‘Ya Allah, andai benar Engkau redha dengan aku dan ......... , tunjukkanlah jalannya Ya Allah. Peliharalah kami. Tetapkanlah hati dan langkah kami dalam bimbinganMu. Dan andai sebaliknya yg Engkau kehendaki, Kau buangkanlah rasa cinta ini dalam hati kami berdua Ya Allah. Redhakanlah kami dengan ketentuanMu..’

Sememangnya iman manusia kadang naik kadang turun. Aku akui pernah terlaga dalam memuja cinta manusia. Astagfirullah.. Namun indahnya rasa cinta 2 jiwa yg Allah kurnia, tetap akan kembali mencari fitrah cinta itu sendiri. Fitrah dari Dia yg Mencipta cinta. Iaitu CINTA ILAHI...Dalam pencarian aku menemui kasih hakiki. Dalam rintih, aku memohon kembali..

‘Ya Allah yg Maha Mengetahui. Jauhkanlah daku dari perkara yg boleh menjauhkan daku darimu. Kerana cinta pada hambaMu, kekadang hati terkurang memberi padaMu.. Ketahuilah Ya Tuhan, Daku lebih rela kehilangan cinta manusia daripada cintaMu. Janganlah Kau uji daku dengan kehilangan rasa cinta padaMu. Sesungguhnya aku ingin meninggalkan ......... hanya keranaMu. Andai Engkau redha dengan kami, ketemukanlah kami dalam keadaan yg lebih baik disisiMu dan para malaikat dan andai sebaliknya yg Engkau kehendaki, dengan izinMu aku masih tetap hambaMu yg bersyukur..amin’

Untuk mentafsir perasaan hati,
Hanya Allah yg Maha Mengetahui,
Airmata yg mengalir,
Menjadi bukti kepada fitrah dalam jiwa,
Daku mengetahui kasih Dia tetap disisi,
Hanya kepada Engkau aku berserah,
Hanya kepada Engkau jua daku memohon pertolongan,
Dan hanya kepada Engkau daku memohon ampun,
Atas kelemahan dan kekurangan diri,

Dalam mencintaiMu,
Ya Tuhan,
Daku cinta padaMu,
Ya Rasul s.a.w,
Daku cinta kamu,

Ya Tuhan,
Hidup dan matikanlah daku dalam mentaatiMu dan RasulMu
Adanya cinta dan rahmatMu,
Aku mampu bernafas dalam kesesakan dunia,

Antara 2 cinta,
Allah dan ........,
Aku memilih Allah,
Kerana,
Hanya Dialah yg berhak memberi daku cinta.

Wallahualam

0 comments:

Post a Comment