Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Selamat Tahun Baru 2010

Friday, January 1, 2010

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..
Berserta selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w

Assalammualaikum wr wb kepada semua sahabat2 dan rakan2 bloggers...

Kini tahun 2009 telah pun meninggalkan kita. Muncul pula 2010 yang pasti akan terus mencabar kita untuk terus berpijak di bumi Allah ini. Selamat tinggal 2009 dan terima kasih 2009 kerana telah banyak mengajarku. Erm...ntah apa pula yang menanti kita sepanjang tahun 2010 ni (wallahualam)...

Erm, ada apa dengan tahun baru ini. Aku rasa sama je macam tahun-tahun lain, tak lain tak bukan, hanya satu transisi hari-hari yang perlu dilalui. Hari-hari yang perlu aku lalui dengan baik, dan aku tahu, aku mampu melaluinya lebih baik dari ini.

Dan penggal ini, bakal menyaksikan aku terus berusaha untuk menjadi yang lebih baik untuk TuhanNya. Lalu berjaya menyelesaikan beberapa urusan yang perlu aku selesaikannya dengan hanya izin dari Allah. Urusan-urusan yang tertangguh sekian lama. Dan peranan sebagai yang dididik dan yang mendidik dapat dipenuhi dengan hampir sempurna. Dan kualiti pengorbanan menjadi semakin baik untuk dihadiahkan kepada TuhanNya. InsyaAllah. Andai usaha-usaha yang sedang dilakukan ini, diperkenankan Allah untuk dituai hasilnya, maka kejayaanlah yang aku akan miliki. Jika tidak, tak kisahlah.. papela.. no hal.... Haha....

Detik berlalu, dan hari pun selalu berganti…
Fajar senantiasa menyingsing dari ufuk timur…
Jejak-jejak langkah menghiasi kehidupan…
Tangis serta tawa, bergulung bersama…
Ada yang disebut, ada pula yang kian terlupakan…
Satu lahir, maka yang lain pun pergi meninggalkan dunia fana ini…
Cerita dan kesan, telah terukir abadi dalam memori tiap insan…
Langkah kaki terus melangkah…
Menyongsong indah dan terangnya matahari…
Berharap akan dapat bertemu, dengan wujud harapan…
Semoga asa dan cita, segera mawujud dalam nyata….

p/s: Malam tahun baru juga telah mengejutkan aku dan Allah telah memberi peluang kepada hambaNya untuk beriman kepadaNya. Aku harap hamba Allah ni dapat kesedaran setelah terima musibah pada malam tahun baru. Yang pasti aku sentiasa berdoa yang terbaik buat insan ini. (mungkin ada dikalangan korang yang tahu msg ini ditujukan pada siapa)


Wassalam... =)

Selamat Tahun Baru 2010.

0 comments:

Post a Comment