Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Sunyi

Wednesday, January 13, 2010

Sunyi,
derai tawa itu kedengaran sepi,
bait kata yang menerjah kelopak telinga,
pergi dibawa lembut bayu,
dunia ini bisu tanpa suara.

Dalam ramai aku tetap sunyi,
tatkala sendirian,
sunyi bertambah parah,
membarah disegenap tubuh,
tak sanggup aku hidup begini.

Aku mohon ya Allah,
jelmakan dia untuk aku,
kuderat ku tidak kuat,
tidak mampu merangkak sendirian,
aku mengidamkan dia sebagai teman.

Yang boleh menggenggam tanganku,
dan bersama memadam sunyi,
yang boleh aku pinjam kakinya,
agar aku dapat terus bertatih kehadapan,
yang boleh aku pinjam matanya,
agar aku mampu membeza kaca dan permata,
yang boleh aku pinjam telinganya,
agar suara hati ini tidak terus terpendam,
yang boleh aku pinjam bahunya,
agar aku punya tempat untuk menangis.

Bilakah mungkin dia akan muncul ?
mewarnai duniaku yang suram dan kosong ini,
berkongsi suka duka di sengga hayat,
menjadi teman bicara episod bahagis dan nestapa,

paling utama...

menggenggam erat tanganku mencari cinta Ilahi.

2 comments:

kim_HasNuL said...

amin.. insyaallah.. ALLAh dh jnjikn wanita yg baik utk llaki yg baik.. so doa pd NYA moga d anugerahkn wat ko cam lam puisi ko 2.. hehehe.. DIA MAHA PENDENGAR lg PEMURAH...

sakban said...

izin share ya kk ,,, ,
tapi bahasanya ku ubah sikit yaaa, , , ,

Post a Comment