Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Berdakwah: Aku Tak Layak Berdakwah!!!

Friday, February 12, 2010

Assalamualaikum wr wb..

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Allah SWT atas segala nikmat kurniaanNya yang masih seluruh alam dapat menikmatinya hingga saat ini.
"Ah.. aku tak layak berdakwah! Dah la aku ni bukannya betul sangat!! aku masih jahil ilmu untuk disampaikan! aku bukan baik sgt seperti org yg bertudung labuh atau berkopiah!!"

Byk kali dah alasan cam ni kita dengar, walau aku sendiri... bisikan- bisikan mcm inilah seringkali hadir dalam perjalanan menyampaikan Islam.


Wahai sahabatku....

"Akan ada di kalangan umatku segolongan umat yang muncul berpegang kepada kebenaran. Mereka tidak disusahkan oleh sesiapa yang mengacuhkan mereka sampai datang perintah Allah, mereka tetap seperti itu."
- Hadis Riwayat Bukhari & Muslim -

"Jika seseorang mendapat hidayah daripada Allah lantaran kamu ianya lebih baik bagimu daripada apa yang disinari matahari"
-Hadis Riwayat Al- Tabrani

"Allahlah yang Maha Kaya sedangkan kamulah orang yang berkehendak (kepada-Nya), dan jika kamu berpaling nescaya Dia akan menggantikan(kamu) dengan kaum yang lain, dan mereka tidak akan seperti kamu ini."
-Surah Muhammad: 38

Allah menyuruh kita memikul amanah sebagai da'e dan Allah melarang kita berputus asa daripada rahmat-Nya.





Sahabatku...

"Tawaduk suatu sifat terpuji. Perasaan tak mampu dan tak layak memang perlu ada dalam diri kita tapi apabila ia terlalu menguasai diri, itu bukan tawaduk lagi namanya sebaliknya merupakan alasan ciptaan syaitan supaya kita meninggalkan kerja mulia ini." -monolog umi kpd anaknya, Asiah Yusra, novel Tautan Hati oleh Fatimah Syarha.

Saling mendoakan dan memperingati bersama ek...
Akhir kalam...teruskanlah perjuangan.......!!!

wallahu'alam.

0 comments:

Post a Comment