Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Wahai Yang Membolak- Bolekkan Hati Ini..

Wednesday, February 3, 2010
Dari Abu Amr, -ada juga yang mengatakan- Abu ‘Amrah, Sufyan bin Abdillah Ats Tsaqofi r.a dia berkata, saya berkata :
Wahai Rasulullah shollallohu ‘alaihi wa sallam, katakan kepada saya tentang Islam sebuah perkataan yang tidak saya tanyakan kepada seorangpun selainmu.
Baginda bersabda:
Katakanlah: saya beriman kepada Allah, kemudian berpegang teguhlah.
(Riwayat Muslim).





Bismillahirrahmannirahim..

Alhamdullilah was salam 'ala Nabi Saw wal anbiya' Mursalin,


Wahai Yang Membolak- bolekkan hati ini,
Tetapkan hatiku diatas agamaMu,
Tetapkanlah hatiku ini untuk terus ta'at padaMu,
Terus sabar mencintaiMu, menyayangiMu dan merinduiMu,


Ya Rahman wa Ya Rahim,
Aku memohon kepadaMu agar menjadikan didalam hatiku cahaya,
Menjadikan dalam pendengaranku cahaya,
Menjadikan dalam pandanganku cahaya,
Menjadikan dihapanku dan dibelakangku cahaya,
Menjadikan dikananku dan dikiriku cahaya,
Menjadikan diatas dan dibawahku cahaya,
Dan besarkanlah bagi cahayaku,


Engkaulah Ya Allah,
Pemberi cahaya langit dan bumi,
Perumpamaan Mu memberi cahaya, adalah seperti sebuah lubang yang tak tembus, yang di dalamnya ada pelita besar.
Pelita itu di dalam kaca dan kaca itu seakan-akan bintang yang bercahaya seperti mutiara, yang dinyalakan dengan minyak dari pohon yang berkahnya,
iaitu pohon zaitun yang tumbuh tidak di sebelah timur dan tidak pula di sebelah baratnya yang minyaknya hampir-hampir menerangi,walaupun tidak disentuh api.
Cahaya di atas cahaya (berlapis-lapis), Allah membimbing kepada cahaya-Nya siapa yang dia kehendaki, dan Allah memperbuat perumpamaan-perumpamaan bagi manusia, dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.


Ya Allah, Indahnya perumpamaanMu ini,
Maka berilah dan kuatkanlah cahayaku,
Cahaya yang menerangi hidup ku,
Menyuluh jalan ku,
Menerangi ku dikala kegelapan,
Memberi tenaga kepada ku dikala lemah,
Engkaulah Rabb ku dan Rabb orang-orang yang lemah,
Kepada Engkaulah aku bertawakkal dan berlindung,
Maka lindungilah aku dari segala tipu daya thaghut,
Yang tergolong dari kalangan jin dan manusia,
Yang membisikkan dan menghembuskan keragu-raguan ke dalam dada ku,
Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui,


Selamatkanlah aku dari fitnak akhir zaman,
Selamatkanlah aku dari 'azab kubur,'azab neraka dan fitnah Dajjal,
Selawat dan salam keatas Nabi SAW dan yang mengikutinya,
Maha Suci Engkau Ya Allah,
Segala Puji dan Puja buatMu Rabbi Sekalian 'Alam.


Ameen.

0 comments:

Post a Comment