Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Perjanjian!

Saturday, December 12, 2009


Aku insan yang lemah, tiada tanpa Izin-Nya, tak mungkin aku, lahir ke dunia.
Jiwaku diTangan-Nya, terpulanglah pada-Nya, untuk mencabut, nyawa dariku.

Hanya kerana Dikau, terciptalah dunia, untuk dihuuni, hanya sementara.
Akukah yang terlupa, nikmat yang tak terhingga, yang mungkin hilang, sekelip mata.

Aku insan yang hina, tiada sesal di dada, walaupun aku, hanyut dengan dosa.
Nafsuku kian membara, lalu mencabar yang Esa, sehingga aku, dimurkai-Nya.

Aku manusia biasa, hanya insan yang lemah, yang tak mungkinkan, tidak berdosa.
Namun aku tak rela, diri ini disiksa, di dalam neraka, yang panas membara…..

Aku bersaksi,
tiada Tuhan selain-Mu,
dan Muhammad itu adalah Rasul-Mu.
Aku berjanji tidak akan memungkiri,
kalimah syahadah yang kulafazkan.
Ya Tuhan…

Apakah, aku yang terlena.
Di dalam arus dunia.
Sehingga aku dibuai dengan mimpi hina,
Lalu aku mahu pulang…

0 comments:

Post a Comment