Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Redha Allah

Monday, December 28, 2009
بسم الله الرحمن الرحيم

Bagimana dirimu meminta redha Allah, jika dirimu tidak redha dengan perbuatan Allah??!!!

Satu pertanyaan yang menghentak kalbu. Satu pertanyaan yang membuatku kembali menyedari diri, siapa aku?, apa yang selama ini telah ku lakukan? Semoga semakin bersemangat untuk berjuang meraih redha Allah.

Ya Allah sungguh betapa dhaif hamba di hadapan-Mu, betapa hamba sering melakukan perbuatan yang menjauhkan dari-Mu. Amal ibadah yang kulakukan belum seberapa, sangat sedikit sekali, hamba kurang mensyukuri nikmat-Mu. Namun dosaku menumpuk banyak sekali. Ya Allah, kuharap rahmat&ampunan-Mu…

Selama ini aku belum jujur kepada Allah. Aku meminta redha-Nya tapi aku sering lalai, sering kecewa, belum redha menerima keputusan-Nya, kurang bersyukur menerima nikmat, kurang bersabar menerima ujian. Aku memohon redha-Nya, tapi aku belum jujur dalam melaksanakan perintah dan larangan-Nya. Aku menginginkan redha-nya tapi aku belum menyukai secara jujur apa-apa yang disukai Allah. Aku memohon cinta-Nya tapi aku belum mencintai secara jujur Allah & Rasul-Nya.

Ya Allah ampuni segala dosa-dosaku, sesungguhnya Engkau Maha Penerima taubat. Ya Allah bimbinglah hamba untuk terus merubah dan memperbaikinya.

Ya Allah milik Mu segala pujian, aku lahir dan hidup di dunia kerana kehendak Mu, aku redha menerima segala keputusan-Mu, anugerahilah aku ketenangan untuk menerima hal-hal yang tidak dapat ku ubah, anugerahilah aku keberanian untuk mengubah hal-hal yang dapat ku ubah dan anugerahilah aku kebijakan untuk mengetahui perbedaannya.

Wassalamualaik..

0 comments:

Post a Comment