Jin

My photo
"يا الله، اكو مموهون كڤد-مو اونتوق منچينتاي-مو، منچينتاي سياڤا سهاج يڠ منچينتاي-مو، سرتا منچينتاي ڤربواتن يڠ مڠهانتركن داكو اونتوق منچينتاي-مو."- نبي داود اس

Datang : Pergi

Wednesday, November 11, 2009
Kali ni aku nak cite skit kisah aku sejak 2 menjak nih.Aku betul2 rase best tak best, rase hilang akan sesuatu. hurmm...best rasenye walaupun hakikatnya adakala tak best rase nye. Urmm..camner nak bgtahu ek? Camni lah, tak best sebab aku kehilangan tapi aku berkeras menjadikan ia best sebab hilang benda lain, asalkan aku tak hilang Allah. Memang sakit hilang sesuatu yg penting untuk kita.. contoh kereta ke.. mak ayah ke.. sedaa yg paling kita rapat ke.. hilang pekerjaan ke.. apa-apa la.. tapi lebih sakit kalau kita hilang Allah. Benda-benda yg lain tuh.. boleh claim balik kemudian. Tapi kalau hilang Allah, memang haru-biru hidup.


Semua nikmat di dunia nih Allah pinjamkan. dah pasti sume tahu dunia ini sementara. Allah yang memberi dan Dia juga boleh mengambil semula. Itu dah jadi perjanjian alam dengan Khalid(Pencipta). Allah dah bagi aku macam2 sejak aku dlahirkan. Aku lahir cukup sempurna, takde la mental cam kawan aku KIM(Bukan nama sebenar) huhuhuk...


Kebahagiaan aku yang dulu tak akan dapat aku merasakan kembali. Yang pasti itu dah jadi kenangan pahit manis dalam hidup aku. Sejarah mmenjadi pengajaran agar kite dapat perbaiki kehidupan kite sendiri. Aku berdoa sentiasa kpd Allah agar memberi ketenangan pada jiwa aku yang meronta krn hakikat diri aku terlalu kecewa dgn apa terjadi. Alhamdullillah, Allah dgr rintihan hati aku. Dia tak mahu aku sendirian. Dia pertemukan aku seorng teman yang sudi mendgr luahan hati aku. Siapa??


KIM...aku berterima kasih kesudiaan ko yang mahu menemani rintihan aku. Aku bsyukur padaMu Ya Allah. Walau persahabatan ini kekal atau sementara, KIM ko berjasa pada hidup aku selama persahabatan ini. Allah menguji aku sebagai hambaNya, tapi Dia tak penah tinggal aku walau sesaat. Dia bantu aku untuk menharungi ujian ini...di dunia yang sementara...! Merepek gak la...thanks membace...! ahaaks!



"Ya Allah...sesungguhnya Kau lah Peneman yang setia."

1 comments:

Hasnul_kim said...

ermm, nothing 2 say la bro.. huhu.. sape la kwn ko yg sokmo mental tuh.. cian ek..=P
aku cbe prsmbahkn yg terbaik utk kwn2 aku.. caiyok2 bro!!

Post a Comment